همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند
سرخط خبرها

دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود

  • کد خبر: ۲۲۵۳۹۴
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود
دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب نوار غزه و رخ دادن یک «تراژدی ویرانگر» درصورت چنین اقدامی هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت تأسیسات بهداشتی و بیمارستان‌های نوار غزه را به «گورستان» توصیف کرد و گفت: جنگ سیستم بهداشتی نوار غزه را نابود کرده است و دو سوم بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از کار افتاده‌اند.

طبق گزارش شبکه المیادین، گوترش همچنین خواستار تحقیق درباره گور‌های جمعی کشف شده در نوار غزه شد.

وی تاکید کرد: باید به بازرسان مستقل بین‌المللی با تجربه پزشکی قانونی اجازه داده شود تا به مکان‌های این گور‌های جمعی دسترسی داشته باشند تا شرایط دقیقی که منجر به آن شده است را مشخص کنند.

گوترش از شهرک سازی‌ها و حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری نیز انتقاد کرد و افزود: شهرک‌ها غیرقانونی هستند و خشونت نیز غیرقانونی است و آنها باید بازخواست شوند.

وی ادامه داد: شهرک‌سازی‌های اسرائیل مانعی بر سر راه صلح و راه‌حل «دو دولتی» است.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از اظهاراتش به تهدید‌های مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح اشاره کرد و نسبت به خطر از دست دادن فرصت توافق آتش‌بس هشدار داد.

گوترش از آمریکا خواست تا هر کاری که ممکن است را برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح انجام دهد؛ چراکه چنین اقدامی منجر به شهادت هزاران نفر خواهد شد.

وی در این باره تاکید کرد: اعمال حداکثر فشار ممکن برای جلوگیری از آنچه می‌تواند منجر به یک فاجعه ویرانگر شود، بسیار ضروری است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است. در همین رابطه، اخیرا «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدید‌های مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->